1. Strona główna
  5. Koła zainteresowań
  6. Archiwum
Moc Żnińskich atrakcji
Pod takim hasłem przebiegała tegoroczna wycieczka, w której uczestniczyli uczniowie klasy 4a, 4b, 5a i 5c z wychowawczyniami: Anetą Tkaczyk, Ewą Dadyńską, Beatą Osiak i Magdaleną Lato. Wycieczka odbyła się w dniach 1-2 czerwca 2017 r. Rozpoczęła się od przeglądu autokaru przez policjantów ze Stargardu, którzy dopilnowali, by podróż była bezpieczna.

Pierwszego dnia około godz. 12:00 przybyliśmy do Żnina, skąd wyruszyliśmy kolejką wąskotorową do Wenecji, niestety, nie włoskiej. Tam zwiedziliśmy czynny nadal dworzec kolejowy z poczekalnią i kasą biletową z historyczną przeszłością. Miejscowy przewodnik pokazywał ciekawe eksponaty, autentyczne wagony i lokomotywy, w których uczniowie chętnie robili sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnie przeszliśmy do ruin zamku Diabła Weneckiego. Obejrzeliśmy pozostałości zamku i wysłuchaliśmy ciekawych historii z nim związanych.

Po pierwszych małych zakupach pamiątek udaliśmy się do Biskupina zwanego polskimi Pompejami. Razem z przewodnikiem obejrzeliśmy jeden z najbardziej znanych rezerwatów archeologicznych. Dzieci zaciekawione były wyrobami z krzemienia. Chętnie oglądały wnętrza chat. Korzystając z dodatkowych atrakcji z okazji Dnia Dziecka uczniowie strzelali z łuku, chodzili na szczudłach lub przeciągali linę. Pełen atrakcji dzień zakończył smaczny posiłek i pobyt w pobliskim hotelu.

Drugiego dnia po wczesnym śniadaniu udaliśmy się do Rogowa, by zwiedzić Park Dinozaurów. Każdy z nich został wielokrotnie obfotografowany na pamiątkę przez młodych turystów. Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy do Gniezna, by podziwiać słynne katedralne drzwi, które przedstawiają historię świętego Wojciecha oraz wnętrze katedry, gdzie przechowywane są relikwie świętego. Katedra posiada wiele pięknych i cennych skarbów. Jednym z nich jest płaskorzeźba wykonana przez słynnego Wita Stwosza. W drodze do domu obowiązkowo zatrzymaliśmy się w McDonald’s i był to ostatni punkt wycieczki.

Uznać należy, że wycieczka była udana. Dopisała pogoda. Jedzenie było smaczne. Pokoje z łazienkami podobały się dzieciom. Wszystkie pieniądze zostały wydane na liczne pamiątki. Kolejna wycieczka już za rok.